My Renault

Meer dan 20 jaar KANGOO!

In 1985 lanceerde Renault het toen nog revolutionaire idee van de lichte bedrijfswagen die ook als gezinswagen gebruikt kon worden: Renault Express. Een schot in de roos, zo bleek. Van dit model werden niet minder dan 1.700.000 exemplaren verkocht.

In 1997 veranderde alles pas echt, toen Renault KANGOO het licht zag. Al meer dan twintig jaar wordt hij bejubeld door gezinnen, roadtrippers én koeriersbedrijven als DHL!

KANGOO,
een unieke hybride

Met zijn speelse design werd hij meteen publiekslieving nummer 1. Maar daarmee hielden zijn verleidingskunsten niet op. Renault KANGOO werd gelanceerd met de slogan "C'est tout simple, et ça va tout changer". De vrije vertaling hiervan luidt "Het is heel eenvoudig en het gaat alles veranderen". KANGOO was een verzameling van het beste wat voertuigen voor particulieren te bieden hadden. Met zijn grote laadruimte en uitzonderlijke wendbaarheid in de stad, toen al baanbrekende moduleerbaarheid en vooral zijn schuifdeur aan de zijkant, profileerde Renault KANGOO zich al snel als compacte alleskunner. Die karakteristieke schuifdeur vergemakkelijkte de toegang tot de binnenruimte en was zo'n groot succes dat de grootste concurrenten ze niet lang daarna overnamen.

Fun wordt liefde

Vanaf het prille begin koos Renault KANGOO voluit voor de fun. Met zijn afgeronde lijnen, gebogen wielkasten, een radiatorrooster dat deed denken aan een glimlach met twee grote ogen en de warmgele kleur die bij zijn lancering gekozen werd, straalde hij net zoveel vrolijkheid uit als zijn broertje, Renault Twingo. En dat viel in de smaak! Van de eerste versie van Renault KANGOO werden meer dan 2 miljoen exemplaren verkocht.

Tijdloze KANGOO

Ondertussen onderging Renault KANGOO I een aantal make-overs en kreeg onder meer een tweede schuifdeur en nieuwe motoren, er verschenen talrijke limited editions en een 4x4-versie. Maar in 2008 nam KANGOO II het roer over om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften.
Renault KANGOO II werd hoger, maar vooral comfortabeler. Er kwam ook een lange versie met zeven zitplaatsen de markt, zonder in te boeten aan kofferruimte. 2013 werd het jaar van de nieuwe make-over, om hem ook de nieuwe visuele Renault-identiteit aan te meten. Je ziet: KANGOO blijft verrassen!

Word Renault ambassadeur !

Je hebt geen toegang tot dit formulier.