My Renault

Hybrid Assist-technologie

Sinds mei verkrijgbaar op de nieuwe Renault Scénic en nieuwe Grand Scénic: met de Hybrid Assisttechnologie gaat comfort hand in hand met meer rijplezier, een lager brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot.

Minder brandstofverbruik

Hybrid Assist is het compromis tussen een elektrische motor van 10 kW en een klassieke Energy dCi 110-motor met een handgeschakelde versnellingsbak. Auto’s met deze technologie slaan rem-energie op in een speciale 48V batterij. Deze batterij is in de bagageruimte van de nieuwe Renault Scénic en de nieuwe Renault Grand Scénic gemonteerd.

De opgeslagen energie wordt gebruikt om een kleine elektromotor aan te drijven die de verbrandingsmotor ondersteunt bij het optrekken. Hierdoor daalt het brandstofverbruik ten opzichte van een reguliere motor met maximaal 10%.

Minder CO2-uitstoot

Naast het lagere brandstofverbruik zorgt de elektrische ondersteuning voor minder belasting op de thermische motor, waardoor de CO2-uitstoot verminderd kan worden tot 94 g/km.

Elke avond opladen?

Het Hybrid Assist systeem van de nieuwe Renault Scénic en nieuwe Renault Grand Scénic heeft nog een belangrijke troef: het laadt op terwijl u rijdt en u hoeft hier dus niets zelf voor te doen. De energie wordt teruggewonnen wanneer u remt of op de motor vertraagt.

En verder…

Het Hybrid Assist-systeem heeft geen extra onderhoud nodig en heeft ook geen meerprijs ten opzichte van de Energy dCi 110 motor op de 3e generatie Scénic. Daarnaast biedt de elektrische ondersteuning nog meer voordelen zoals een betere gaspedaalrespons bij lage toerentallen. U ervaart dit zelf het beste tijdens een proefrit.

garage icon
Wilt u een proefrit maken?

Neem contact op met uw dealer en maak een afspraak.
Contacteer mijn dealer 

² ²

Word Renault ambassadeur !

U heeft geen toegang tot dit formulier.