My Renault

Urban mobility

De drie modellen – EZ-GO, EZ-PRO en EZ-ULTIMO – laten zien dat Renault een duidelijke visie heeft op de toekomst. Met als belangrijkste uitgangspunt: bij het ontwerp staat de mens altijd centraal. Of het nu om personenvervoer in de stad, VIP-vervoer of goederenvervoer gaat.

Samen met een groep vrienden een drankje doen in de stad? Gezellig! Maar wie rijdt er? En waar parkeer je in dat drukke centrum? Deze discussies zijn met de EZ-GO verleden tijd. De elektrische en zelfrijdende ‘robocar’ is namelijk vooral een multifunctionele autodeelservice. Hij brengt jou en je vrienden dus niet alleen van A naar B, hij zorgt ook dat de drukke binnensteden ontlast worden.

Deze elektrische en zelfrijdende ‘robocar’ is vooral een multifunctionele autodeelservice

Dat is overigens hard nodig als rond 2030 ongeveer zeventig procent van de bevolking in een stedelijk gebied woont. Binnenin zit je overigens in een u-vorm, zodat je gezellig met je vrienden kunt discussiëren over de volgende bestemming. Want dat ‘probleem’ lost de EZ-GO niet op. Al geeft hij op het grote scherm natuurlijk wel een lijst met meest relevante opties.

Stel, je hebt online een pakketje besteld en via de track-and-tracecode zie je precies waar het zich bevindt. Maar tijdens de bezorging ben jij net niet thuis. Het is een van de problemen die de EZ-PRO moet gaan oplossen. Met deze mobiliteitsoplossing focust Renault zich op de ‘last mile delivery’, het traject van het laatste distributiecentrum naar de eindontvanger.

Met de EZ-PRO focust Renault zich op de ‘last mile delivery’,

Het voertuig bestaat uit meerdere elementen, zogenaamde pods. In de eerste pod zit de medewerker van de pakketdienst in een soort kantoor 2.0. De pods die volgen kunnen onafhankelijk van elkaar naar het volgende bezorgpunt doorrijden. En als je niet thuis bent? Daarmee weet de EZ-PRO wel raad dankzij een vernuftig kluissysteem.

Een mobiliteitsoplossing die in het luxere segment ligt, is de EZ-ULTIMO. Hij is dan ook bedoeld voor VIP-vervoer in de stad. Denk aan bijvoorbeeld een luxe hotel dat zijn gasten laat ophalen van het vliegveld. Of een directeur die naar een meeting moet in een andere stad. Ook deze concept car is volledig elektrisch en zelfrijdend.

De EZ-ULTIMO is bedoeld voor VIP-vervoer in de stad

Grote verschil met de EZ-GO? De EZ-ULTIMO blinkt uit in zijn uitstraling en uitrusting. In Parijs was hij uitgevoerd in twee chique kleuren: donkergroen en lichtgoud. En het interieur? Dat lijkt meer op een prachtige lobby van een hotel dan op het interieur van een auto. Als dat geen mooi visitekaartje is.

 

Word Renault ambassadeur !

Je hebt geen toegang tot dit formulier.