My Renault

De voordelen
van Bi-Fuel

Naast de CLIO is Bi-Fuel nu ook beschikbaar op de Renault CAPTUR. Dat is goed nieuws, want rijden op Bi-Fuel is goedkoper. En duurzamer!

Je hebt er misschien weleens van gehoord, Bi-Fuel. Maar wat is het precies? Bi-Fuel betekent dat je auto kan rijden op zowel benzine als autogas (LPG). Je auto start op benzine en schakelt daarna automatisch over op LPG. Daar hoef je niks voor te doen, zonder dat je het door hebt rijd je verder op LPG. Waar je het wel aan merkt is je portemonnee, want rijden op LPG is een stuk goedkoper.

Minder uitstoot

Een ander bijkomend voordeel – en geen onbelangrijke – is dat de uitstoot van LPG aanzienlijk lager is dan benzine. LPG is weliswaar een fossiele brandstof, maar zorgt voor minder CO2-, fijnstof- en NOx-uitstoot. Tot wel 21% minder CO2 en 81% minder fijnstof dan benzinevoertuigen. En tot wel 74% minder NOx-uitstoot dan dieselvoertuigen. Daarnaast krijg je geen vieze handen als je autogas tankt en hoef je niet bang te zijn voor ruimteverlies in de kofferbak, omdat de tank geplaatst wordt op de plek van het reservewiel.

Wel wat hoger verbruik

Dat klinkt goed! Echter, de motorrijtuigenbelasting en het brandstofverbruik bij autogas ligt wel hoger dan een benzineauto. Een auto op LPG zal meer brandstof per kilometer gebruiken dan een benzineauto. Dat komt doordat er in een liter autogas wat minder energie zit dan in een liter benzine. Dus moet je er simpelweg iets meer van instoppen. Maar doordat LPG per liter ongeveer een euro goedkoper is dan benzine, is rijden met een Bi-Fuel tank al heel snel interessant.

Word Renault ambassadeur !

Je hebt geen toegang tot dit formulier.