My Renault

Maatregelen Coronavirus

De Renault organisatie neemt maatregelen om de verspreiding van het Coronavirus zo veel mogelijk te beperken. Daarbij worden de ontwikkelingen rond het Coronavirus nauwlettend in de gaten gehouden en landelijke RIVM en GGD richtlijnen nadrukkelijk opgevolgd. De gezondheid van onze bezoekers en onze medewerkers staat vanzelfsprekend hierbij op de eerste plaats.

Naast maatregelen op het gebied van hygiëne, extra schoonmaakbeurten en intensieve aandacht voor oppervlakken, die veel worden aangeraakt, zoals de deurklinken en het pinapparaat worden bovendien onderstaande maatregelen genomen:

  • Het tijdelijk niet meer schudden van handen.
  • Het houden van minimaal 1,5 meter afstand met gesprekspartners.
  • Het strikt opvolgen van alle protocollen omtrent handen wassen.
  • Het gebruik van extra zeep, desinfecterende middelen en papieren doeken voor eenmalig gebruik.
  • Medewerkers met (milde) klachten mogen niet werken of werken vanuit huis.
  • Het uitvoeren van extra schoonmaakrondes in de high-touch-gebieden.
  • Het niet meer aannemen van contant geld. Wij verzoeken klanten te betalen met een pinpas.
  • Klanten die hoesten of verkouden zijn, verzoeken wij om de afspraak te verzetten.

Bovenstaande maatregelen zijn voor ieders gezondheid. We gaan hier zeer serieus mee om en hopen dat iedereen medewerking verleent om deze maatregelen in acht te nemen.

Veelgestelde vragen en antwoorden

Mijn auto heeft onderhoud nodig / heeft schade / moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?

Je bent van harte welkom bij de Renault-Dealer indien je de afgelopen 14 dagen niet in een risico gebied bent geweest en/of contact hebt gehad met een besmette patiënt en geen luchtwegklachten, verhoging en/of koorts hebt. Wij vragen je om:

  • alles wat aan de sleutel(kaart) hangt te verwijderen.
  • de sleutel(kaart) te ontsmetten met de daarvoor beschikbare reinigingsdoekjes voordat je de sleutel(kaart) achterlaat op de balie.

Wij voorzien je auto van een stuur-, pook-, en stoelbeschermer. Na onderhoud/schadeherstel en/of reparatie wordt je auto ontdaan van alle beschermingsmaterialen en desinfecteren wij de sleutel en de gebieden die vaak aangeraakt worden.

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?

Ja. Alle vervangend vervoer auto’s worden na gebruik gedesinfecteerd, met speciale aandacht voor stuur, deurgrepen, schakelpook en touchscreen en andere aanraakgebieden.

Ik heb een afspraak voor onderhoud/ schadereparatie aan mijn auto staan, maar ik wil/kan nu niet naar de werkplaats toe gaan.

Indien je de afgelopen 14 dagen niet in een risico gebied bent geweest en/of contact hebt gehad met een besmette patiënt en geen luchtwegklachten, verhoging, koorts hebt, bieden sommige vestigingen tijdelijk haal- en wegbreng service aan. Neem contact met je Renault-dealer op via telefoon, e-mail of social media om dit met hen te bespreken. In alle andere gevallen verplaatst je Renault-dealer de afspraak vanzelfsprekend graag naar een andere datum.

Ik wil een proefrit maken, is dit veilig?

Auto’s die worden ingezet voor een proefrit worden voor en na gebruik gedesinfecteerd met speciale aandacht voor stuur, deurgrepen, schakelpook, touchscreen en andere aanraakgebieden.

Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte auto, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Zijn er andere mogelijkheden?

De Renault-dealer helpt je graag verder via alle online kanalen en/of social media. Een eventuele proefrit op locatie is in overleg ook bespreekbaar. Neem contact op via telefoon, e-mail of social media om de verschillende mogelijkheden te bespreken.

Is de Renault Route Service nog bereikbaar?

Ja, Renault Route Service is bereikbaar (0800-0303) en komt gewoon ter plaatse indien nodig. Uiteraard worden ook door deze medewerkers de RIVM richtlijnen gerespecteerd.

Ik heb een afspraak voor onderhoud/ schadereparatie aan mijn auto staan, gaat deze gewoon door?

Ja, onze Renault-dealers zijn nog gewoon geopend en je blijft van harte welkom in onze werkplaatsen. Wel houden wij gepaste afstand en nemen extra voorzorgsmaatregelen. Indien een afspraak toch niet kan plaatsvinden neemt de dealer contact met je op om deze in overleg te verplaatsen.

Andere vragen en informatie

Wanneer de situatie daarom vraagt, worden onze maatregelen verder aangescherpt. Wij blijven je dan ook informeren. Andere vragen? Neem contact met ons op via email of social media of binnen openingstijden via telefoon. Wij helpen je graag verder!

Kom in contact met Renault Nederland 

Word Renault ambassadeur !

Je hebt geen toegang tot dit formulier.