Heeft u een vraag?

Voor een nog aangenamere beleving op My Renault hebben we hieronder de meest voorkomende vragen van onze leden verzameld.

Inschrijven

Ik heb mijn auto in het buitenland gekocht. Hoe schrijf ik deze in?

U kunt een auto alleen toevoegen aan uw account als hij in Nederland geregistreerd staat en hij een Nederlands kenteken heeft. Als uw auto geïmporteerd is, zou het kunnen dat het kenteken niet direct in onze database gevonden wordt. In dat geval kunt u alsnog uw auto toevoegen door het chassisnummer in te voeren en handmatig de overige gegevens van de auto in te vullen.

Mijn auto is niet in Nederland geregistreerd, maar ik wil hem toch toevoegen aan My Renault. Wat moet ik doen?

Als uw auto niet in Nederland is geregistreerd, kunt u helaas geen My Renault-account aanmaken.

Ik rijd met een Dacia en wil hem ook graag toevoegen aan My Renault. Wat moet ik doen?

Dacia maakt inderdaad deel uit van de groep Renault, maar de diensten van My Renault zijn niet beschikbaar voor eigenaars van een Dacia. Wel is het mogelijk bij de dealer een My Renault+ abonnement af te sluiten. U ontvangt geen pas en kunt niet inloggen op My Renault.nl, maar u geniet wel van de vele voordelen van My Renault+ zoals gratis APK, gratis lampen vervangen, gratis vloeistoffen bijvullen etcetera.

Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn ordernummer invoer. Wat moet ik doen?

Het is mogelijk dat het bestelbonnummer nog niet geregistreerd is in ons netwerk of dat het ingevoerde nummer niet overeenkomt met het nummer op uw bestelbon.

Inloggen

Ik kan niet inloggen.

Om in te loggen in My Renault vult u het e-mailadres in waarmee u uw account heeft aangemaakt en uw persoonlijke wachtwoord. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

Het zou kunnen dat uw browser uw (oude) wachtwoord heeft onthouden en u dit wachtwoord wilt verwijderen. Bij Internet Explorer klikt u hiervoor in het menu op Extra/Internetopties/Algemeen en vervolgens klikt u bij Browsegeschiedenis op ’Verwijderen’. Bij Chrome gaat u naar Instellingen/Geavanceerde instellingen/Privacy en Browsegegevens wissen, vink ‘Enkel Opgeslagen wachtwoorden wissen’ aan en klik op de knop ‘Browsegegevens wissen’.

Let ook op dat u geen spatie na uw wachtwoord of e-mailadres bijvoegt wanneer u uw gegevens vanaf een andere locatie kopieert.

Mocht u nog steeds niet kunnen inloggen, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-0303 of via vragen@myrenault.nl.

Waarom moet ik een nieuw wachtwoord aanmaken?

Het kan gebeuren dat u al een My Renault-account heeft, maar toch gevraagd wordt om een nieuw wachtwoord aan te maken. U logt dan waarschijnlijk voor het eerst in op de vernieuwde My Renault.nl website. Om veiligheids- en privacyredenen moet u voor de nieuwe website een nieuw wachtwoord aanmaken. Uw e-mail adres (tevens uw gebruikersnaam) wijzigt niet.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ onder ‘Inloggen’. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘Verzenden’. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met link. Via deze link kun u een nieuw wachtwoord kiezen. Vervolgens logt u opnieuw in met het nieuwe wachtwoord.

Ik ben mijn e-mailadres vergeten.

Neem contact op met onze Klantenservice en vermeld uw naam, voornaam, adres, postcode en chassis- of bestelbonnummer.

Mijn wachtwoord wordt niet aanvaard.

Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ onder ’Inloggen’. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘Verzenden’. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met link. Via deze link kun u een nieuw wachtwoord kiezen. Vervolgens logt u opnieuw in met het nieuwe wachtwoord.

Persoonlijke gegevens wijzigen

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Klik op uw gebruikersnaam bovenaan rechts in het venster. Klik op ‘Mijn profiel’ in het menu. Wijzig uw e-mailadres op deze pagina en bevestig.

Hoe wijzig ik de taal van mijn account?

Klik op uw gebruikersnaam bovenaan rechts in het venster. Klik op ‘Mijn profiel’ in het menu. Selecteer uw taal op deze pagina en bevestig uw keuze.

Hoe wijzig ik mijn voorkeursdealer?

Klik in het menu op ‘Mijn dealer’. Klik daarna op de pagina die verschijnt onderaan op ‘Dealer wijzigen’. Kies uw voorkeursdealer en klik op bevestigen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Klik op uw gebruikersnaam bovenaan rechts in het venster. Klik op ‘Mijn profiel’ in het menu. Kies op deze pagina de optie ‘Mijn wachtwoord wijzigen’. Toets uw oude wachtwoord in en voer twee maal het nieuwe wachtwoord in. Klik vervolgens op ‘Wachtwoord wijzigen’.

Auto(s) en onlineagenda(‘s)

Waarom kan ik mijn auto niet toevoegen in mijn My Renault-account?

Het kenteken dient zonder streepjes te worden ingevuld: HL209H. Als het kenteken niet wordt geaccepteerd, kunt u het chassisnummer invullen. U kunt ofwel uw kenteken ofwel uw chassisnummer invullen, beide is niet mogelijk. Als uw auto niet in Nederland geregistreerd is kan hij niet toegevoegd worden.

Mijn auto staat niet vermeld onder het kopje Mijn Auto(‘s) wat nu?

U kunt uw auto zelf toevoegen onder het kopje ‘Mijn Auto’ met behulp van het kenteken en de meldcode. De meldcode bestaat uit de laatste vier cijfers van het VIN/chassisnummer zoals vermeld op het kentekenbewijs.

Indien het op basis van deze gegevens niet lukt uw auto toe te voegen, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met uw Renault-dealer of met onze afdeling Klant Relaties. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-0303 of via vragen@myrenault.nl

Hoe verwijder ik een auto uit mijn account?

Wanneer u op het tabblad ‘Mijn auto’ klikt in het menu bovenaan, komt u op de pagina van uw auto terecht. In het vak bovenaan links ziet u twee icoontjes: een prullenbakje en een autootje. Wanneer u op het prullenbakje klikt, wordt u gevraagd “Bent u zeker dat …” en kunt u bevestigen dat u uw auto wil verwijderen van uw account. Uw auto is dan gearchiveerd.

Ik heb een auto gewist. Hoe voeg ik deze opnieuw aan mijn account toe?

Neem contact op met onze Klantenservice als u de auto opnieuw wilt toevoegen.

Hoe pas ik de kilometerstand van mijn auto aan?

Ga naar de startpagina van My Renault en klik op het tweede vakje “Mijn geschatte kilometerstand” - op uw tijdslijn rechts in het venster. U wordt dan naar de pagina van de auto geleid. Ook wanneer u op het tabblad ‘Mijn auto’ klikt in het menu bovenaan, komt u op deze pagina terecht.

Onder de rubriek ‘Mijn kilometerstand’ op de pagina van uw auto ziet u een invulvakje rechts van de ingevulde kilometerstand. Vul uw nieuwe kilometerstand in en klik op ‘UPDATE’.

De kilometerstand die de garage heeft ingevoerd, komt niet overeen met mijn werkelijke kilometerstand.

Dat is inderdaad mogelijk. De kilometerstand van uw auto moet altijd hoger zijn dan de laatste kilometerstand die uw garage bij uw laatste onderhoud heeft genoteerd. Heeft uw garage de kilometerstand fout genoteerd? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Waarom staat de laatste onderhoudsbeurt niet in mijn voertuighistorie?

Het kan enkele weken duren voordat wij de gegevens van uw laatste onderhoudsbeurt hebben ontvangen.

Waarom geeft mijn agenda een onderhoudsmelding hoewel dit onderhoud al gebeurd is?

De agenda wordt bijgewerkt zodra wij de facturen van uw garage ontvangen. Dit kan enkele weken duren.

Waarom zie ik niet de complete onderhoudshistorie van de auto?

In verband met privacywetgeving ziet u alleen de onderhoudshistorie voor de periode waarin u eigenaar of berijder bent van de auto.

Waarom komt de afbeelding van de Renault auto niet overeen met mijn versie?

De afbeelding van de auto wordt niet automatisch aangepast aan de kleur van de auto.

Ik had een configuratie van een nieuwe auto opgeslagen, maar vind deze niet terug.

Indien u eerder een auto heeft samengesteld in de configurator op Renault.nl en deze had opgeslagen op uw persoonlijke My Renault pagina, dan vindt u deze niet meer terug op MyRenault.nl. Het opslaan van configuraties is helaas niet meer mogelijk.

Voordelen

Hoe lang is mijn My Renault geldig?

Uw My Renault is geldig zolang u ingeschreven bent. My Renault+ sluit u altijd af voor een jaar en wordt niet automatisch verlengd. De afloopdatum van uw My Renault+ vindt u op uw persoonlijke My Renault-account en op uw My Renault+ pas.

Hoe profiteer ik van een tijdelijke voordeel?

Op de actiepagina staat vermeld hoe u van een tijdelijk voordeel gebruik kunt maken. Meestal krijgt u dit voordeel bij uw dealer. De voordelen in My Renault zijn doorgaans maar beperkt geldig.

Ik was geïnteresseerd in een voordeel, maar ik vind dit niet meer online terug?

De tijdelijke voordelen zijn maar een beperkte tijd beschikbaar. De geldigheidsperiode staat altijd op de actiepagina vermeld. Vindt u een voordeel niet meer terug, dan is het helaas niet meer geldig.

Hoe profiteer ik van mijn permanente voordelen?

U vindt de permanente voordelen onder de rubriek ‘Mijn voordelen’. Klik op een voordeel om alle details ervan te bekijken. Als u wel My Renault-lid bent, maar geen My Renault+-lid, kan het zijn dat bepaalde permanente voordelen voor u niet beschikbaar zijn. Wordt My Renault+-lid om van alle voordelen te kunnen profiteren.

Hoeveel keer kan ik van een permanent voordeel profiteren?

U kunt gebruikmaken van uw permanente voordelen zolang u met een Renault rijdt. Aan elk voordeel zijn weliswaar specifieke voorwaarden verbonden. Klik op het voordeel dat u interesseert en ontdek alle details.

Nieuwsbrief

Hoe schrijf ik mij in voor de nieuwsbrieven van My Renault?

Klik op uw gebruikersnaam bovenaan rechts in het venster. Klik op ‘Mijn profiel’ in het menu. Vink op deze pagina aan welke e-mails u wilt ontvangen.

Hoe vaak ontvang ik de nieuwsbrieven?

De nieuwsbrief van My Renault wordt één keer per maand verstuurd. De onderhoudsmeldingen voor uw auto(‘s) worden alleen verzonden wanneer nodig.

Hoe schrijf ik mij uit voor een of meerdere nieuwsbrieven van My Renault?

Klik op uw gebruikersnaam bovenaan rechts in het venster. Klik op ‘Mijn profiel’ in het menu. Vink op deze pagina de betreffende nieuwsbrieven af. U kunt ook op de link onderaan de nieuwsbrief klikken om u uit te schrijven.

Wedstrijd

Ik kan niet deelnemen aan een wedstrijd.

Controleer eerst of u wel degelijk de vragen en schattingsvraag beantwoord heeft, dat u het wedstrijdreglement aanvaard heeft en dat u uw gegevens juist ingevuld heeft.

Hoe weet ik of ik gewonnen heb?

De winnaars van de wedstrijden op My Renault worden persoonlijk per e-mail op de hoogte gebracht.

Wanneer ontvang ik mijn geschenk?

U ontvangt uw geschenk binnen dertig dagen nadat de winnaars zijn bekendgemaakt. Heeft u uw geschenk niet binnen deze termijn ontvangen? Dan is er onderweg wellicht een probleem geweest. Was u aanwezig om het pakket in ontvangst te nemen? Weet u zeker dat uw adres juist is? Zo ja, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Passen

Krijg ik een My Renault pas?

Als u My Renault afsluit, krijgt u geen pas. Sluit u My Renault+ af dan ontvangt u wel een pas. Zodra My Renault+ wordt verlengd, ontvangt u een nieuwe pas.

Wanneer kan ik mijn My Renault+ pas verwachten?

Uw My Renault+-pas wordt verstuurd binnen 3 weken na de ingangsdatum van uw My Renault+.

Ik ben mijn pas kwijt, kunt u mij een nieuwe pas toesturen?

U kunt een verzoek hiertoe indienen door contact op te nemen met de afdeling Klant Relaties op ons gratis telefoonnummer 0800-0303 of door een e-mail te sturen naar vragen@myrenault.nl.

R-LINK

Hoe kom ik in de R-Link store?

U vindt de link naar de R-Link store op de detailpagina van uw auto.

Als u voor het eerst naar de R-Link store gaat, zult u een apart account voor de R-Link store moeten aanmaken. Heeft u de R-link store eerder bezocht via My Renault dan kunt u uw oude My Renault-inlog en -wachtwoord gebruiken.

Ik ben in de R-Link store, maar ik zie mijn auto niet.

U kunt zelf uw auto toevoegen door in de R-Link store naar “Mijn Virtuele Garage” te gaan. Volg daar de instructies om een nieuwe auto toe te voegen.

Ik wil een auto toevoegen in de R-Link store, nu vraagt hij om een R-Link serienummer. Waar vind ik dit?

Dit nummer ziet u in de Toolbox op het moment dat u Toolbox opent en de USB-stick of SD-kaart in de pc is geladen.

U kunt dit nummer ook terugvinden in uw auto:
U vindt dit serienummer als u in de R-Link van de auto naar ‘Status & Informatie’ gaat en vervolgens naar ‘Versie informatie’. Daar ziet u “Serienummer apparaat”.

Heeft u een Nieuwe Megane (vanaf 2016), Nieuwe Espace (vanaf 2015), Kadjar of Talisman? Dan heeft u R-Link 2. U kunt het serienummer dan opzoeken in uw auto in het menu Systeem/Systeeminformatie bij ‘Informatie HUID’. U vindt er een code die begint met CAP. Als u deze eerste 3 letters weglaat, heeft u de juiste code.

Online formulier

Vul het online formulier in
en wij nemen zo snel mogelijk
contact met u op.

Naar het formulier

Telefoon

Bel 0800 – 0303
De medewerkers van onze
Klantenservice zijn bereikbaar op
het nummer 0800 – 0303 (gratis)
voor het beantwoorden van
uw vragen.

Bent u lid van My Renault?
Log in en neem rechtsreeks
contact op met uw dealer.
 
 

Inloggen

Nog geen lid van My Renault?
Schrijf u in met de gegevens van uw Renault en profiteer van tal van voordelen. Inschrijven is gratis.
 

Inschrijven

U bent op zoek naar een Renault dealer?
Bij onze dealers kunt u terecht voor een testrit, een brochure of een prijsofferte. Vind de dealers bij u in de buurt via de Renault website.

Zoek een Renault dealer
²